Αν και το streaming είχε προχωρήσει τα προηγούμενα χρόνια, η πανδημία του κορωνοϊού του έδωσε ώθηση και επιτάχυνε την επέκτασή του σε όλες τις πλατφόρμες. Από αθλητικές εκδηλώσεις έως βιντεοπαιχνίδια, το streaming έχει γίνει ένας από τους πιο συνηθισμένους και δημοφιλείς τρόπους κατανάλωσης περιεχομένου και θεμελιώδες στοιχείο κάθε στρατηγικής μάρκετινγκ. Γι’ αυτό, συγκεντρώσαμε αυτά τα στατιστικά στοιχεία ροής για να σας βοηθήσουμε να καταλάβετε ποιο κοινό χρησιμοποιεί περισσότερο τη ροή, πόσο μεγάλος είναι ο κλάδος και όλες τις τάσεις που διαμορφώνουν τον κλάδο.
Στατιστικά ροής (Επιλογή συντάκτη)
- Περίπου το 54% των ζωντανών streamers μεταδίδουν περιεχόμενο που σχετίζεται με τα ηλεκτρονικά αθλήματα και τα παιχνίδια.
- Περίπου το 80% των ανθρώπων προτιμούν να παρακολουθήσουν μια ζωντανή μετάδοση από το να διαβάσουν το blog μιας μάρκας.
- Οι έκτακτες ειδήσεις αντιπροσωπεύουν το 56% του περιεχομένου ροής με τις περισσότερες προβολές.
- Έξι στους 10 νεαρούς ενήλικες στις ΗΠΑ παρακολουθούν τηλεόραση κυρίως μέσω διαδικτυακής ροής.
- Περισσότεροι από 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν αυτήν τη στιγμή το Twitch.
- Από την κυκλοφορία του, ο όρος “Facebook Live Stream” έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα κατά 330%.
Μερικά βασικά στατιστικά στοιχεία ροής
1. Σχεδόν το ένα τέταρτο των χρηστών του διαδικτύου στις ΗΠΑ ηλικίας 16-64 ετών άρχισαν να παρακολουθούν ζωντανά βίντεο τον πρώτο μήνα του lockdown.
Εξετάζοντας τα δεδομένα ζωντανής ροής του eMarketer, οι χρήστες του Διαδικτύου στις ΗΠΑ εξαρτώνται πολύ περισσότερο από τα μέσα από την έναρξη της πανδημίας. Λίγο λιγότερο από το 40% (39%) έχει παρακολουθήσει τηλεοπτικές εκπομπές και ψηφιακά βίντεο στο YouTube και στο TikTok. Άλλα δημοφιλή μέσα που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους ερωτηθέντες περιλαμβάνουν ροή ταινιών (38%), ψηφιακό τύπο (30%), ροή μουσικής (30%), βιντεοπαιχνίδια (25%), ζωντανές μεταδόσεις (24%), ραδιόφωνο (23%), βιβλία ( 20%) και podcast (13%).
(eMarketer)
2. Περίπου το 54% των live streamers δημοσιεύουν περιεχόμενο που σχετίζεται με τα ηλεκτρονικά αθλήματα και τα παιχνίδια.
Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία ροής, το 17% των streamers επικεντρώνεται σε μουσική/αθλήματα/ψυχαγωγία, ενώ το 6% μεταδίδει καθημερινά γεγονότα. Κάτι λιγότερο από το 10% μεταδίδουν επιχειρηματικό περιεχόμενο σε ροή, ενώ το υπόλοιπο 14% όσων κάνουν ζωντανά βίντεο δεν είναι κατηγοριοποιημένο.
(Εύρεση στοίβας)
3. Το 80% των ανθρώπων προτιμούν να παρακολουθήσουν μια ζωντανή μετάδοση από το να διαβάσουν το blog μιας μάρκας.
Το περιεχόμενο βίντεο και η ροή είναι οι πιο αποδεκτές κατηγορίες μεταξύ των καταναλωτών, δεν είναι περίεργο που πολλές εταιρείες μάρκετινγκ περιεχομένου τις ενσωματώνουν στις στρατηγικές τους. Έως και το 82% των ανθρώπων προτιμούν να παρακολουθήσουν μια ζωντανή μετάδοση από το να επισκεφθούν τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης μιας εταιρείας, δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία χρήσης ζωντανών βίντεο.
(Απευθείας μετάδοση)
4. Οι έκτακτες ειδήσεις καλύπτουν περισσότερο από το ήμισυ του περιεχομένου ροής με τις περισσότερες προβολές.
Ή 56%, για να είμαστε πιο ακριβείς. Το δεύτερο περιεχόμενο ροής με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση μοιράζεται από συνέδρια/ομιλητές και συναυλίες/φεστιβάλ με ποσοστό 43%.
(PR Καθημερινά)
5. Πάνω από τα δύο τρίτα των τηλεθεατών θεωρούν την ποιότητα ως τον πιο σημαντικό παράγοντα σε μια ζωντανή μετάδοση.
Το 67% όσων παρακολουθούν ζωντανές μεταδόσεις θεωρούν την ποιότητα ως τον πιο σημαντικό παράγοντα. Τότε η ποιότητα 90% είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τα ζωντανά βίντεο του Facebook.
(PR Καθημερινά)
Στατιστικά στοιχεία για το κοινό ροής
6. Περίπου το 55% των ζωντανών θεατών του Twitter είναι κάτω των 25 ετών.
Οι μισοί από τους ανθρώπους που παρακολουθούν ζωντανά βίντεο στο Twitter είναι νεότερες γενιές. Συγκριτικά, μόνο το 2017, αυτή η πλατφόρμα κατάφερε να προσφέρει 800 ώρες ροής περιεχομένου premium σε 450 εκδηλώσεις, προσεγγίζοντας ένα συνολικό κοινό 45 εκατομμυρίων μοναδικών επισκεπτών. Αυτό μας δίνει περίπου 24 εκατομμύρια νέους που παρακολουθούν ζωντανή ροή σε αυτήν την πλατφόρμα.
(Κελάδημα)
7. Σχεδόν οι μισοί χρήστες του Twitch είναι μεταξύ 18 και 34 ετών.
Το κοινό του Twitch είναι κυρίως νεανικό. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία διαδικτυακής ροής βίντεο, αυτή η πλατφόρμα έχει μια μεγάλη ομάδα ατόμων ηλικίας 18-34 ετών. Επιπλέον, περίπου το 21% του κοινού του ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 13-17 ετών. Οι χρήστες της πλατφόρμας είναι συνήθως από 230 διαφορετικές χώρες.
(Τράβηγμα)
8. Το 2020, 232 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ παρακολούθησαν βίντεο με λήψη ή ροή σε όλες τις συσκευές.
Παρά το γεγονός ότι οι Αμερικανοί παρακολουθούν βίντεο ροής σε όλες τις συσκευές, οι χρήστες που το παρακολουθούσαν σε φορητή συσκευή το παρακολουθούσαν κατά μέσο όρο 16 λεπτά την ημέρα. Από την άλλη πλευρά, στην επιφάνεια εργασίας, οι άνθρωποι παρακολουθούσαν βίντεο κατά μέσο όρο επτά λεπτά την ημέρα. Αυτό το στατιστικό μιλάει για τα κινητά τηλέφωνα όσον αφορά το μέλλον του streaming.
(Influencer Marketing Hub)
9. Περισσότεροι από τους μισούς live streamers κάτω των 24 ετών το κάνουν ως χόμπι.
Έως και 53% των ζωντανών streamers ηλικίας 24 ετών και κάτω μεταδίδονται ως χόμπι, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία ροής. Στη συνέχεια, το 24% των ατόμων ηλικίας 25-44 ετών και το 29% των ατόμων ηλικίας 45 ετών και άνω το κάνουν για να προωθήσουν τη δική τους επωνυμία.
(Εύρεση στοίβας)
Στατιστικά του κλάδου ζωντανής ροής
10. Η παγκόσμια αγορά ροής βίντεο πρόκειται να φτάσει τα 223,98 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028.
Ενώ η τελευταία έκθεση της Grand View Research καλύπτει όλες τις μορφές ροής, δείχνει επίσης ότι η ανάπτυξη ροής θα είναι η μεγαλύτερη ανάπτυξη κατά την περίοδο αναφοράς. Οι ερευνητές εντόπισαν την τεχνολογική ανάπτυξη ως έναν από τους κύριους παράγοντες πίσω από αυτήν την ανάπτυξη. Η εισαγωγή λύσεων ροής που βασίζονται σε σύννεφο, καθώς και η τεχνητή νοημοσύνη και η τεχνολογία blockchain θα τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη της ροής βίντεο στο μέλλον.
(Μελέτη Grand View)
11. Ο COVID-19 επηρέασε τα σχέδια μάρκετινγκ βίντεο περίπου 40% των επαγγελματιών μάρκετινγκ.
Ο κορωνοϊός έφερε την τέλεια ευκαιρία για πολλούς επαγγελματίες του μάρκετινγκ όσον αφορά την απήχηση βίντεο. Το 74% των επαγγελματιών του μάρκετινγκ επιβεβαίωσε ότι η πανδημία τους έκανε πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τη μορφή βίντεο. Τα στατιστικά στοιχεία των επιχειρήσεων δείχνουν επίσης ότι το 28% των επαγγελματιών μάρκετινγκ βίντεο σχεδιάζει να ενσωματώσει το Facebook Live στη στρατηγική μάρκετινγκ βίντεο.
(Wyzowl)
12. Η βιομηχανία ροής της Κίνας έχει φτάσει τους 425 εκατομμύρια τηλεθεατές.
Για τους νέους στην Κίνα, το να γίνουν οικοδεσπότες ζωντανής ροής είναι μια δημοφιλής πορεία σταδιοδρομίας. Με τόσους πολλούς ιστότοπους ροής εκεί έξω, το 60% από τους 5.000 οικοδεσπότες που ερωτήθηκαν ήταν από τη γενιά μετά τη δεκαετία του ’90. Επιπλέον, το 78,8 τοις εκατό είναι γυναίκες. Το ένα πέμπτο από αυτά κερδίζει περισσότερα από 1.500 δολάρια το μήνα. Ωστόσο, λόγω του σκληρού ανταγωνισμού, οι περισσότεροι ξοδεύουν ένα σημαντικό μέρος του για αυτοβελτίωση.
(CX Tech)
Στατιστικά στοιχεία των πιο δημοφιλών πλατφορμών ροής
13. Το Twitch έφτασε στην 84η θέση στη λίστα με τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους της Alexa.
Τα Esports είναι πιο δημοφιλή μεταξύ των νεότερων ηλικιακών ομάδων που επισκέπτονται ιστότοπους όπως το YouTube Gaming, το Mirrativ, το Hitbox ή το Twitch. Τα στατιστικά του ιστότοπου ροής δείχνουν ότι το Twitch που ανήκει στην Amazon έχει 2,1 εκατομμύρια μοναδικούς streamers το μήνα, καθιστώντας το μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές ροής. Επιτρέπει στους παίκτες να αλληλεπιδρούν με ένα παγκόσμιο κοινό σε πραγματικό χρόνο, χρησιμοποιώντας συχνά ειδικό λογισμικό για ροή στο Twitch και στο YouTube.
(ΣΙ)
14. Περισσότεροι από 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι παρακολουθούν αυτήν τη στιγμή το Twitch.
Μία από τις καλύτερες πλατφόρμες ροής για περιεχόμενο gaming είναι το Twitch. Εκτός από το περιεχόμενο ροής που προβάλλεται καθημερινά από τους θεατές, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο δημιουργοί περιεχομένου μοιράζονται τη ζωή τους κάθε μέρα. Στη συνέχεια, κάθε μήνα, επτά εκατομμύρια μοναδικοί streamers βγαίνουν ζωντανά.
(Τράβηγμα)
15. Η κατηγορία Just Chatting του Twitch έχει τους περισσότερους θεατές στην πλατφόρμα ή 277.951 ανά πάσα στιγμή.
Αν και το Twitch χρησιμοποιείται κυρίως από παίκτες, η ροή Twitch με τις περισσότερες προβολές είναι το “Just Chatting” με 277.951 χρήστες ανά πάσα στιγμή. Αυτό το κάνει πολύ πιο δημοφιλές από το πιο διάσημο παιχνίδι του, το League of Legends, το οποίο έχει κατά μέσο όρο 218.394 θεατές ανά πάσα στιγμή, δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία ροής.
(Influencer Marketing Hub)
16. Περισσότεροι από 2,8 εκατομμύρια ταυτόχρονοι θεατές παρακολούθησαν τη συναυλία του Andrea Bocelli την Κυριακή του Πάσχα 2020 στο YouTube.
Στο απόγειο του πρώτου lockdown, ο Andrea Bocelli έδωσε μια ζωντανή συναυλία μέσω YouTube την Κυριακή του Πάσχα. Ο αριθμός των θεατών που έλαβε το έκανε όχι μόνο τη ροή κλασικής μουσικής με τις περισσότερες προβολές στο YouTube, αλλά και μια από τις μεγαλύτερες ζωντανές εκπομπές ροής μουσικής όλων των εποχών. Σύμφωνα με τα στατιστικά ροής της εκδήλωσης, έσπασε όλα τα ρεκόρ για ζωντανές ροές μουσικής στην ιστορία του YouTube. Ομοίως, το Coachella του 2019 ήταν επίσης ένα από τα μεγαλύτερα ρεύματα ζωντανής μουσικής, συγκεντρώνοντας πάνω από 82,9 εκατομμύρια προβολές. Ωστόσο, κράτησε τρεις μέρες και συμμετείχαν αρκετοί καλλιτέχνες.
(Ποικιλία)
17. Το 70% των χρηστών αναφέρει το YouTube Live ως την αγαπημένη του πλατφόρμα βίντεο.
Το YouTube είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ιστότοπους ζωντανής ροής βίντεο στις ΗΠΑ, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Σε μια έρευνα που ζητούσε από τους χρήστες να επιλέξουν την αγαπημένη τους πλατφόρμα ροής, το 70% είπε YouTube Live. Περίπου το 66% των χρηστών προτιμά το Facebook Live και το 45% προτιμά το Livestream.
(Απευθείας μετάδοση)
Ροή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
18. Περισσότεροι από 348 εκατομμύρια θεατές της La Liga στην Ινδία, το Μπουτάν, το Μπαγκλαντές, το Νεπάλ, τη Σρι Λάνκα, το Πακιστάν και τις Μαλδίβες μπορούν να παρακολουθήσουν τους αγώνες μόνο μέσω ζωντανής ροής στο Facebook.
La Liga είναι ο γενικός όρος που χρησιμοποιείται για την πρώτη κατηγορία του ισπανικού ποδοσφαίρου. Η τελευταία κίνηση του Facebook ήταν να επενδύσει στο αθλητικό streaming υπογράφοντας συμφωνία με τη La Liga, έτσι ώστε οι χρήστες σε αυτήν την περιοχή να μπορούν να παρακολουθούν ποδοσφαιρικούς αγώνες ζωντανά στο Facebook. Τα γεγονότα της ζωντανής ροής δείχνουν ότι αυτή ήταν μια εξαιρετική στρατηγική. Αν και αυτό το περιεχόμενο είναι δωρεάν, η πλατφόρμα το αναπληρώνει χρησιμοποιώντας στοχευμένη διαφήμιση.
(BBC)
19. Το Twitter σημειώνει αύξηση 14% στους μοναδικούς επισκέπτες κατά τη διάρκεια ζωντανών εκδηλώσεων.
Η δημοτικότητα των ζωντανών βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Συγκεκριμένα, ο χρόνος προβολής στο Twitter αυξήθηκε κατά 34% το 2019–2020. Επιπλέον, αυτή η πλατφόρμα κατέγραψε 19% περισσότερο χρόνο που αφιερώθηκε σε αυτήν κατά τη διάρκεια τριών μεγάλων γεγονότων των ΗΠΑ, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, δηλαδή το Super Bowl, τα Όσκαρ και το NFL Draft. Ομοίως, οι προβολές βίντεο επωνυμίας και πολυμέσων στο Twitter αυξήθηκαν κατά 67% από το πρώτο τρίμηνο του 2019 έως το τέταρτο τρίμηνο του 2020.
(Κελάδημα)
20. Από τη δημοσίευσή του, ο όρος “Facebook Live Stream” έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα κατά 330%.
Αρχικά, η ζωντανή ροή βίντεο στο Facebook ξεκίνησε με κορυφαίες διασημότητες τον Αύγουστο του 2015. Η εταιρεία αργότερα το κυκλοφόρησε σε όλους. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία ροής, ο όρος “ζωντανή ροή Facebook” έχει εκτοξευθεί από τότε σε δημοτικότητα και είναι ιδιαίτερα υψηλός σε σημαντικά γεγονότα όπως η παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
(MediaKix)
21. Οι χρήστες παρακολουθούν ζωντανό περιεχόμενο στο Facebook τρεις φορές περισσότερο και σχολιάζουν 10 φορές περισσότερο.
Οι θεατές τείνουν να παρακολουθούν ζωντανά βίντεο στο Facebook πολύ περισσότερο, παρόλο που το κοινωνικό δίκτυο σταμάτησε να πληρώνει προσφορές ροής. Ο λόγος για αυτήν την απόφαση είναι το σχέδιο του Facebook να ενθαρρύνει τους εκδότες να δημιουργήσουν μεγαλύτερο, premium περιεχόμενο βίντεο.
(Business Insider)
Τάσεις ροής
22. Η Cisco προβλέπει ότι το 82% της κίνησης IP έως το 2022 θα είναι βίντεο.
Η παγκόσμια πανδημία υποστηρίζει αυτήν την ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της διαδικτυακής ροής. Στο αποκορύφωμα του lockdown του 2020, τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας αντιμετώπισαν σημαντική πρόσθετη πίεση στην κίνηση δεδομένων, η οποία ωθήθηκε από σενάρια εργασίας από το σπίτι. Στην AT&T, το δίκτυο κορμού αυξήθηκε κατά 22% και τα λεπτά ασύρματης φωνής κατά 30%. Τόσο η T-Mobile όσο και η Sprint παρουσίασαν αύξηση 60% στη χρήση hotspot, ενώ το μερίδιο αυξήθηκε κατά 57% για την T-Mobile και 70% για τη Sprint.
(Μέσα ροής)
23. Η λειτουργία Instagram Live αυξήθηκε σε δημοτικότητα κατά 70% τον Απρίλιο του 2020.
Στο αποκορύφωμα του πρώτου lockdown και του αριθμού των ανθρώπων που μένουν στο σπίτι, το Instagram Live γνώρισε μια τεράστια ανάπτυξη. Τώρα, περίπου το 17% των επαγγελματιών μάρκετινγκ το συμπεριλαμβάνουν στις στρατηγικές περιεχομένου τους, δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία ζωντανής ροής βίντεο.
(Dacast)
24. Η παγκόσμια αγορά esports εκτιμάται ότι θα αποφέρει περισσότερα από 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2024.
Πολλοί φορείς μετάδοσης ζωντανών εκδηλώσεων προσπαθούν να βελτιώσουν τις προσφορές τους σε ζωντανές εκδηλώσεις. Για παράδειγμα, μέχρι το 2021, πολλοί αναμενόταν να ενσωματώσουν κάποια μορφή «gamification» στις προσφορές βίντεο τους, προσθέτοντας διαδραστικά στοιχεία στη συνολική εμπειρία πολυμέσων. Η παγκόσμια αγορά eSports ακολούθησε αυτή την τάση, αντικαθιστώντας τα σωματικά αθλήματα κατά τη διάρκεια του lockout με προσομοιώσεις βιντεοπαιχνιδιών, όπως δείχνουν τα αθλητικά στατιστικά ζωντανή ροή. Για παράδειγμα, οι NBA Phoenix Suns προσομοίωσαν έναν αγώνα εναντίον των Dallas Mavericks στο κανάλι NBA 2K και τον μετέφεραν στο Twitch.
(Μέσα ροής)
Συμπέρασμα
Το streaming είναι ένας αναπτυσσόμενος κλάδος και είναι εδώ για να μείνει, υποστηριζόμενος από την παγκόσμια πανδημία και την έλευση των τεχνολογιών. Επομένως, εάν η επιχείρησή σας θέλει να συνδεθεί με το κοινό, πρέπει να ληφθεί υπόψη στη στρατηγική μάρκετινγκ σας. Τα στατιστικά στοιχεία ροής δείχνουν ότι οι μεγάλες εταιρείες έχουν ήδη αναγνωρίσει τις δυνατότητες μετατροπής αυτού του μέσου και συνεπώς την απόδοση επένδυσης (ROI).